onsdag 28. april 2010

Gladnyheter



og mange av dem også.. Det råder kun optimisme i S/Y Aud leiren om dagen.

I starten av neste uke sjøsettes ENDELIG båten. De nye seilene er klare, og jeg har kjøpt nødpeilesenderen til Rune Ellingesen. Da skal alt av sikkerhetsutstyr for havseilas være på plass. Ellingsen seilte solo med båten sin, Underveis, da han ble rent i senk av en tankbåt mot slutten av sin jordomseiling. Heldigvis overlevde kapteinen og er nå tilbake på norsk jord. Det er ingen lek å seile solo, men det er vel strengt tatt ikke noe en amatør som meg i det hele tatt burde vurdere på lang lang stund..

Planene for våren/sommeren begynner å falle på plass nå. I dag fikk jeg bekreftet fra kompis Ola at han er klar for Shetland-seilas i sommer. Det er også min gode venn Marius, og dermed begynner mannskapslisten å bli komplett. Skal bli kanon å reise på "ekspedisjon" med to av sine beste kompiser! Takk for at dere er med, og for at dere hjelper meg realisere mine seilaser frem mot jordomseilingen. Uten dere hadde jeg ikke fått seilt i det hele tatt. Jeg har fremdeles behov for et siste mannskapsmedlem til turen i sommer, og er det noen der ute som vil være med - shout out!

Helgen før 17. mai leker jeg med tanken om å seile til Skagen. Kanskje plukke opp Ola i Skagen for å så tilbringe nasjonaldagen til havs. Pinsehelgen har jeg også langhelg, så da blir det definitvt seilas. Så sant noen vil være med=)

Kommer tilbake med mer nyheter så snart jeg får bekreftet at båten flyter.

Enn så lenge, la russen mase og fuglene kvitre!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar