mandag 29. mars 2010

DA ER VI I GANG!!!





ENDELIG ER SESONGEN HER!

Første dag med båtpuss er i dag unnagjort, og det var en sann fornøyelse å sette i gang! Jeg var spent på hvordan det stod til med Aud, men da jeg kom frem til Fjelkilen marina kunne jeg trygt konstantere at skuta hadde overlevd den beinharde vinteren på land. Dama stod nøyaktig slik jeg forlot den ved sesongslutt, innpakket i presenninger, og bar på ingen måte preg av 20 minusgrader i ukevis og enorme snømengder.

Da presenningene var pakket bort satte jeg i gang med å pusse ned bunnstoffet, og smørte deretter på et ferskt lag bunnstoff. Når jeg var ferdig tittet jaggu sola frem også, og Aud skinte i all sin prakt, klar for sjøsetting.

Så kom problemet, det klassiske marinaproblemet. To seilbåter står selvfølgelig i veien for min båt, slik at dem må sjøsettes før jeg kan sjøsette Aud. Når jeg satt båten på land i høst sa jeg til sjefen på marinaen at jeg skulle sjøsette tidlig i påsken. I følge marinasjefen skulle visst disse to båteierene også pusse båt i påsken, så det gjenstår bare å se om dem dukker opp tidlig nok til at jeg kan få meg en Skagentur i påsken.

Skagen. Det har vært, og er fremdeles målet for påsken, så sant jeg bare får skuta i sitt rette element, nemlig på vannet. Et par-tre dager med arbeid til nå, og jeg er klar for seilas over Skagerak. Ola og Marius er klar for å være med på seilas fra onsdag, så dette blir særs spennende å se om vi får til.

Bloggen oppdateres jevnlig fremover nå, så her er det er bare å følge med.

Så langt, så godt, og fortsatt god påske=)



Mye pussing må til, for hånd.



Maskeringstape må også til



TADA! Som ny.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar