fredag 26. juni 2009

Fint vær og hodepine

Sommerferien nærmer seg og jeg har brukt denne uken på å sette skuta i stand. VHF, windex, radarreflektor, kart og kompass, nødraketter, nytt bunnstoff og S/Y Aud logo er på plass, og alt ser ut til å være i skjønneste orden. Bortsett fra den forbanna motoren.

Hagen, lokal alkis, A-lagspiller og bilmekaniker ble med til Fredrikstad for å se om vi kunne finne årsaken til motorhavariet i påsken. Det tok ca 5 min før motordoktoren kom med dommen; "detta må værra toppakningen".Faenihelvete” sa en frustrert båteier, og vi var begge enige om at dette var det verste som kunne skjedd. Motoren må kanskje ut, toppen må av, sannsynligvis slipes, for å så monteres på igjen. Det kan bli dyrt, hvis jeg ikke finner en gammal østfolding med peiling på gamle pentaer , som gjerne vil fikse den i løpet av en ukes tid (for en halvflaske 60%, eller noe sånt).

Om jeg får til dette før sommerferien (6.juli) er i skrivende stund meget usikkert, og jeg er enda mer usikker på om jeg skal seile til Skagen uten innenbordsmotor, men ved nærmere ettertanke, hvorfor ikke..? Påhengeren går som en klokke, og det er jo tross alt en seilbåt.

Nå døde nettopp Michael Jackson, jeg skal seile til Strømstad med Michael (Olafsrud, ikke Jackson) i morgen. Sommerferie får være sommerferie enn så lenge – godværet må utnyttes!

To be continued!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar