onsdag 13. mai 2009

Sommerplaner


Ferien går av stabelen 6.juli. Da er det kun en ting det handler om.. Å komme seg ut på havet. I løpet av tre uker tenker jeg å seile ned svenskekysten, over til Læsø, Skagen, for å så loffe opp norskekysten og se om jeg klarer å finne alle de flotte sørlandsbertene vi så i påsken.

Før den tid er det mye som må gjøres med Aud. Topplanternen i masten er dau, kartplotteren er av den upålitelige typen, dassen er tett, og motoren virker ikke. Forhåpentligvis er det et tett filter, men jeg frykter det verste da brønnen er full av olje. Jeg må montere indeks i masten, kompass i cockpit og div småpirk her og der. VHF hadde også vært kjekt. Treverket har jeg tenkt å kose meg med utover ferien. Det var jaggu godt jeg jobbet på fiskebåt i fjor og får igjen dugelig slump på skatten! Båt er dyrt, men du verden det er verdt hvert øre.

Mannskap for sommeren er noe usikkert, men min gode venn Ola, har sagt seg villig til å mønstre på i alle fall et par uker. Godt å ha med fagfolk.






Heng med.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar