mandag 8. november 2010

in progress

Hva har skjedd med S/Y Aud?! Er prosjektet lagt på is? Har jeg gått lei hele greia og fått meg fast jobb, kone, barn og bikkje? Neida, S/Y Aud er fremdeles "in progress", men det er flere grunner til at det har vært lite aktivitet på bloggen i det siste. For det første holder jeg i disse dager på å lage ny hjemmeside til S/Y Aud. Adressen vil fremdeles være www.sy-aud.com, men designet vil endres mye. En annen årsak er at det desverre ikke har blitt så mye seiling som jeg hadde håpet på i høst.. Det hektiske A4-livet spiser opp all fritid, desverre. Men jeg ser heldigvis lys i tunellen.

Først en generell oppdatering:

Aud ble i helgen satt på land og står nå trygt i sin krybbe på Fjeldskilen Marina. Jeg har drøyd lengst mulig med å sette henne på land, slik at jeg får sjøsatt skuta tidligst mulig til våren. Jeg skal atter en gang flytte på meg, og turen går tilbake til Bergen by. Jeg må gjennomføre et herlig pliktår i statens tjeneste før jeg om et års tid er en fri mann og kan seile jorden rundt.. Til våren selger jeg huset mitt og får dermed frigjort kapital til ny båt og lommepenger underveis. Hva som skjer med dagens Aud er noe usikkert. Enten selges hun fra Fredrikstad, eller så seiler jeg henne til Bergen rundt påsketider og koser meg med henne neste sommer, før den blir lagt ut for salg til høsten.

Så en langtur-oppdatering:

Avreisedato er fremdeles 15.mai 2012 og turen er fremdeles tenkt å vare 4-5 år. I disse dager og fremover vil jeg begynne å detaljplanlegge hvilke mannskap som vil være med på de ulike etappene, nøyaktig reiserute (hvertfall de første to årene), og i tillegg må jeg begynne å se litt på alt byråkratiet som må ordnes før en slik tur. Jeg blir med andre ord ikke arbeidsledig med det første. En glederlig nyhet er at mine to gode venner, Erik og Lasse skal mønstre på fra start og være med på ubestemt tid. I helgen skal vi på langturseminar med Andreas Holo, det tror jeg kan bli veldig nyttig.

Dette blir siste innlegg fra sy-aud.com under dette designet, neste gang du logger deg inn vil det ha skjedd store forandringer.

Under har jeg lagt ved et kart hvor jeg har plottet inn noen ulike posisjoner fra Nordsjø-krysset i sommer. Som det kommer frem av kartet var vi godt på vei til Shetland før det berømte uværet gav Aud juling og skuta ble tauet til Bergen.. Vi prøver igjen neste sommer!

Enn så lenge, hiv og hoi og en flaske med rom!







Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar