lørdag 3. juli 2010

Good to go!

Jeg er klar, Ola er klar, Marius er klar (tror jeg..), og båten er sånn noenlunde klar. Vi er good to go!

Mandag formiddag seiler vi med kurs mot sørlandets bløde kyststripe. Der tar vi en pitstop en natt, slik at mannskapet får vasket seg og tatt seg en tur på puben. Deretter seiler vi nordover og opp mot vestlandet slik at vi finner et fint sted hvor vi kan krysse Nordsjøen. Kanskje det blir Stavanger, Haugesund eller Bergen. Det får vi se om en ukes tid. Følg med her på bloggen.

Den siste tiden har det vært mye klargjøring og Thor Arve har gitt meg bistand med el-anlegget, så nå er det i hvartfall lys i lanterner og strøm i navigasjonsutstyr. Takk for hjelpen! Sikkerhetsutstyret er på plass. For spesielt interesserte inneholder det følgende:
  • Nødpeilesender
  • Offshore redningsflåte (i bag)
  • Overlevelsesdrakter - disse er lånt av Christian Radich, takk for lånet!
  • Nødbluss og raketter
  • sikkerhetssele i cockpit og line langs dekk
  • drivanker
Sikkerheten skal dermed være ivaretatt. Kaptein krok (les undertegnende) har for øvrig mistet mobilen sin. Er det noen der ute på eteren som ønsker å få tak i meg i de neste tre ukene, send et telegram, bruk morse, eller kanskje lettere, ring Ola eller Marius. Jeg rekker ikke bestille nytt simkort innen avreise mandag morgen. Nok om det.. Her er noen bilder fra den siste perioden med forberedelser:


Kaos på dekk en sen sommerkveld:



Thor Arve skrur strøm:



Kart og håndholdt GPS:



Innvendig med utsikt ut mot cockpit:






Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar