mandag 21. juni 2010

Shetland nærmer seg - avreise om 14 dager







Det blir alvor - som Max Manus skriver..

5. juli kaster vi loss. Jeg, Ola og Marius blir mannskapet som skal på eventyr over nordsjøen med S/Y Aud. Nervene begynner å melde seg, og planlegging, innkjøp og mekking står på dagsorden. Det er skjedd mye med Aud siden sjøsetting og båten begynner å bli klar for oppdraget. Av ting som er ordnet kan jeg nevne kjapt:

- Konsesjon for VHF og nødpeilesender
- Redningsdrakter
- sikkerhetssele og liner
- Overseilingskart over nordsjøen og innseilingskart til Shetland
- ny håndholdt GPS (i tillegg til kartplotteren)
- Gjesteflagg til øygruppen
- Utbedret seilgarderobe (storseil, stormfokk og genaker)
- ny boomblaster sikrer rock`n`roll over blåmyra
- div. proviant

Litt flaks må man ha. Og litt flaks hadde jeg da jeg fant ut at han jeg leier hybelen av på Nordstrand driver et firma som leier ut vending maskiner med rett i koppen, mr. lee og havregrøt bokser. Jeg fikk kjøpe 80 bokser med diverse rett i koppen produkter for en slikk og ingenting, og dermed var nattmaten over Nordsjøen sikret. Sjekk hjemmesiden til firmaet og bestill en nuddelautomat hos nabo`n; www.vending.no

Ellers har vi tenkt og seile lange legg slik at vi sparer tid til overfarten og oppholdet på Shetland, men vi skal prøve å lure inn en tur på pub`en i kystnære byer der det passer seg.. følg med her på bloggen for nye røverhistorier.






-

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar