torsdag 16. juli 2009

Sveriges vakre vestkyst


slaraffenseilias i stor stil

Vi ligger for tiden i Smögen. Det er akkurat like magisk jeg så for meg det ville være å ligge her med egen skute.

Vi startet turen med tre dagen på bryggen i Fredrikstad og Glommafestivalen. Mannskapet ble der komplett med Ole Petter, Michael og Anders. Fru Nilsen - båten til "big tiigster" pluss en annen skute fra Drammen - Gamle smukka, dukket også opp på bryggen i Freksta` og dermed var vi klare for å seile over til söta bror, og Strømstad. Michael mønstret av i harrybyen og vi fikk dermed en ekstra køyeplass. Kjekt å ha. Strømstad viste seg fra en moderat partyside og etter en fuktig kveld var vi klare for å møte båtene på segelvackan i Hunnebostrand. Etter ca syv timers seilas fra Fredrikstad seilte vi inn i noe som kunne se ut som russetreff på Tryvann for seilfolk. Gigantiske skuter på opp til 65 fot med lydanlegg som pumpet ut gammel dance og techno. Helt sinnsykt. Bærumsfolk med sleik og musto jakker på alle kanter var bare å venne seg til i den neste uken med hard festing, og iblandt litt seiling.


Anders er fornøyd.

Fra Hunnebostrand seilte vi nordover igjen og la til i Fjellbäcka med resten av seiltoget. Nok en fuktig kveld før toget gikk videre mot Grebbestad. Vi bestemte oss for å gi beng i Grebbestad og i stedet seile til Smögen. Når vi annkom Smögen viste det seg resten av seiltoget også hadde gitt beng i Grebbestad, for her var det like stappfullt med tecknoskuter på alle kanter. Bare å motivere seg for ny runde.

Nå ligger vi i Smögen for andre natten og i morgen seiler vi videre vi Marstrand. Derfra hadde vi tenkt å seile til Skagen, men etter at jeg i dag voknet opp etter ettergårsdagens strabaser, oppdaget jeg en stor sprekk opp under dekk i forpiggen. Det har blitt en ca 50 cm lang sprekk i glassfiberet. Det er helt sikkert tecknogutta som har trancet i filler båten min. Jeg er veldig usikker på om jeg vil seile til skagen med den skaden. Jeg må i hvertfall få noen kyndige til å inspisere skuta.

Nice medium.
Når damene ikke gjør som vi sier, heiser vi de opp i masten.

Nok om det, nå skal det bades, nytes, soles, og mannes opp mot nok en helaften.

7 kommentarer:

  1. Høres ut som om dere har det fint. Men det høres ikke bra ut med den sprekken i glassfiberet. Bør sjekkes grundig før en tur over til Skagen. I morgen starter min ferie også. Det blir bra !

    SvarSlett
  2. God tur videre med eller uten dame i masta!!!!!!

    Klem elin

    SvarSlett
  3. haha!!! inte gör som ni säger???!!!! wtf här är det jag som bestämmer:) himla rolig kväll iaf och det är delvis er förtjänst:P

    Kram Madde

    SvarSlett
  4. Vel hjemme!

    Takk for en knall tur! Dette var noe av det bedre!! Det er bare å gi lyd om du trenger litt mannskap til en senere seiling! Ha en fortsatt fin seiling, hjemme er det lite å hente fant jeg ut! Lage en mail sirkel med alle som var med på bilder osv? min mail er nummersju@gmail.com, send meg en mail så starter vi på sy-aud den!

    Takk for turen kristoffer og "tyggis tom"

    -anders-

    SvarSlett
  5. Are: Skagen utgikk da vi har ligget værfast i Marstrand de siste to døgnene. Slett ikke det værste stedet å ligge værfast. I morgen seiler vi til Grebbestad.

    Elin: Takk, takk=)

    Madde: Jeg er kaptein, ergo jeg bestemmer=)

    Anders: Takk det samme! Du er en jævel av en matros! Når jeg kommer tilbake til Bergen skal jeg organisere litt bildeutveksling.

    SvarSlett
  6. Hvor er du torsdag ? Må få levert deg bilnøkkel. Reiser til Sunnmøre på fredag.

    SvarSlett
  7. tssss, kaptenen som bestämmer;) jag vill gärna ha bilden på mig om ni ska skicka bilder till folk!!! madeleine_wallroth@hotmail.com

    SvarSlett